Стручни актив за Школски развојни план је на основу података које је прикупио и консултација са наставницима, родитељима, ученицима и члановима органа управљања и руковођења, направио анализу стања школе.
Снаге
људски ресурси као потенцијал (ученици и наставници),
родитељи (јачање улоге/ангажовање Савета родитеља),
потребе за променама – усавршавање,
пријатељи школе,
традиција школе,
школски и дворишни простор,
присуство различитих пројеката,
разноврсност структуре становништва чија деца похађају школу
(социјалне, образовне, старосне, резиденцијалне – стамбене зграде
и породичне куће, ...)
Слабости
материјалне и финансијске потешкоће
(услови општег сиромаштва у просвети и конкретно школе),
мотивисаност људи за рад (финансијска),
подела посла/рада (праћење),
руковођење (општа слабост у образовању),
схватање важности континуираног усавршавања наставника
(да се семинари не похађају само због сакупљања ''сати'', већ
и због имплементације у настави) – истинска промена,
професионализација,
Могућности
несагледиве (!),
описивање и мерење реалности,
правилно сагледавање реалности,
правилно планирање и реализовање развоја,
праћење развојног процеса моћним инструментима
(самовредновање, планирање развоја),
улагање у материјалне ресурсе школе
(опремање специјализованих учионица и кабинета,
решавање питања фискултурне сале),
рад на маркетингу школе,
стварање од школе едукативног центра.
Претње
да се критички не сагледа садашња, реална ситуација и не изврши
предикција последица,
конкуренција (родитељи бирају школу за своје дете),
правилно праћење развојног процеса
(правилна идентификација релевантних параметара
које је потребно пратити),
изостајање финансијске подршке
недоследност у спровођењу планираног
(формално задовољавање процедура, прављење планова, да би се
задовољила прописана администрација, уз одсуство ваљаности садржаја).
|